Reis Zuid Afrika Niels - Reisverslagen van Niels Fokker - WaarBenJij.nu Reis Zuid Afrika Niels - Reisverslagen van Niels Fokker - WaarBenJij.nu
Reis Zuid Afrika Niels

Van 17 Mei tot 17 Juni ben ik op reis in Zuid Afrika.

Als eerste vlieg ik naar Johannesburg, daar zit ik 5 dagen, waarvan 3 dagen orientatie. Vanuit Johannesburg ga ik dan 2 weken als vrijwilliger meehelpen in Ukutula bij het Lion Breeding Project(dit ligt ongeveer 2 uur rijden noordelijk van Johannesburg).

Wanneer die 2 weken om zijn vlieg ik van Johannesburg naar Richards Bay, en daar blijf ik dan 2 nachten slapen in een hotel. Vanaf Richards bay wordt ik opgehaald om dan nog 2 weken als vrijwilliger mee te lopen in een wildlife park bij Kwazulu Natal.

Wanneer ik deze 2 projecten gehad gaat het backpacken beginnen. Eerst terug naar Richards Bay, en dan met de greyhound bus van Richards Bay Durban. Vanaf Durban neem ik de BazBus naar Kaapstad. De Bazbus stopt elke keer bij een hostel en ik bepaal dan zelf of ik ergens langer wil blijven ofdat ik weer verder reis. Deze reis zal ongeveer 4 weken in beslag nemen. Onderweg ga ik natuurlijk allemaal leuke dingen ondernemen, waarover ik zal vertellen in mijn reisverslagen.

En dan uiteindelijk vanaf Kaapstad zal ik weer terugvliegen naar Nederland. (duurt gelukkig nog even :) )