Aankomst Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Niels Fokker - WaarBenJij.nu Aankomst Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Niels Fokker - WaarBenJij.nu

Aankomst Johannesburg

Door: Nelis

Blijf op de hoogte en volg Niels

19 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Na maanden voorbereiden is het dan eindelijk zo ver, vandaag (17 mei) ga ik eindelijk naar Zuid Afrika. Ik heb al veel gehoord van familie en vrienden die er zijn geweest en heb natuurlijk ook online research gedaan. Hoe dichter bij het kwam hoe meer zin ik er in kreeg, maar het besef dat ik daadwerkelijk weg ging was er nog niet.

Om kwart voor 7 gaat mijn wekker. Ik heb de laatste nacht in mijn eigen bedje goed geslapen, maar bij het opstaan merk ik toch dat ik wel kriebels in mijn buik heb van de zenuwen. Het is toch een grote stap, in je eentje weg voor 2 maanden naar een voor mij onbekend land. Om kwart over 7 afgesproken met mijn ouders en Michiel en Tamara om te ontbijten. Kaysa (de hond) zat verbaasd te kijken, omdat we bijna nooit meer gezamenlijk ontbijten, laat staan om kwart over 7 op een zondag ochtend. Na het ontbijt de katten en de hond gedag gezegd en onderweg naar Schiphol. Op Schiphol komen we de rest tegen; Dennis, Sharon, Opa, Oma en uiteindelijk ook Martin en Tristan. Eerst natuurlijk inchecken en mijn bagage afgeven. Gezamelijk nog even een drankie gedaan en om half 10 dan toch echt naar de douane. Iedereen gedag gezegd, en daar gaan we dan! Was natuurlijk een raar gevoel toen ik door de douane heenliep, want vanaf toen was ik natuurlijk helemaal op mezelf aangewezen.

In het vliegtuig komt dan toch echt het besef dat ik eindelijk ga. En ik heb er zin in :) De vliegreis gaat redelijk snel. Na het kijken van 3 films en tussendoor wat slapen, land ik om 9 uur savonds in Johannesburg. Weer even langs de douane en mijn backpack ophalen bij de bagageband. En dan uitzoeken wie me komt ophalen. Harry is degene die me komt ophalen, een aardige blanke Zuid Afrikaanse jongen. Ik was vergeten dat ze hier links rijden, dus het was apart om links voorin de auto te gaan zitten, en aan de linkerkant van de weg te rijden. Harry is ook degene die de 3 dagen oriëntatie in Johannesburg uitvoerd, dus hij kon mij al veel vertellen over wat me hier te wachten staat. Hij bracht me naar de wijk Rosebank, dat ongeveer 30 minuten van Johannesburg Airport ligt. Dat is een redelijk rijke wijk, waar alle huizen omgeven zijn door muren, en waar bij sommige huizen security guards staan die daar 24/7 zijn. Eenmaal aangekomen in het hostel, merk ik dat ik nog pas de enige vrijwilliger ben, en Harry vertelde mij dat de rest pas 2 dagen later komen. En dat zouden ook maar 2 mensen zijn, dus ik heb mij eigen kamer met badkamer gekregen waar normaal 4 mensen in kunnen. Het is allemaal heel netjes en schoon, eigenlijk veel beter dan ik had verwacht. Ik was natuurlijk moe van de hele dag reizen en ben toen meteen mijn bedje in gegaan.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 30 April 2015
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 110935

Voorgaande reizen:

17 Mei 2015 - 17 Juli 2015

Reis Zuid Afrika Niels

Landen bezocht: